Wednesday, July 21, 2010

PERTANDINGAN BLOGGING 2010 - ENTRI KELIMA BELAS

21 Julai 2010

Hari Keharmonian Kaum
Aku, Fasya, Shafiq dan Shifaa telah membuat persembahan di atas pentas. Kami berkongsi tentang pengalaman kami ke Brunei Darussalam selama 4 hari(21-24 Jun). Ketika itu, kami bercadang untuk memakai pakaian tradisional. Aku memakai Baju Kurung. Fasya pula memperagakan pakaian Orang India. Shafiq pula berpakaian Orang Benggali. Shifaa comel dalam Baju Kebaya merah jambunya.

Perasaan Aku??
Sudah tentunya gementar. Darah gemuruh katakan... Walaupun aku sudah berkali-kali menaiki pentas, sama ada melakonkan sketsa, menerima hadiah, membuat persembahan Angklung dan Kulintang ketika sekolah rendah dan berucap di khalayak ramai pada waktu pagi ataupun semasa adanya perhimpunan sekolah. Kali ini juga sama. Tetapi, alhamdullillah, akhirnya aku berjaya berkongsi pengalaman kami di negara Brunei bersama rakan-rakan sekolah. Adalah sekali-sekala tersasul dan gagap. Aku anggap itu perkara lumrah.


Gambar saat tengah khysyuk menghafal ucapan... kenangan terindah... Comel tidak? Masuk Bakul Angkat Sendiri...

No comments: